jueves, 24 de noviembre de 2011

De ca nostra


Publicat en el Diari Menorca 15 novembre 2011


70 ANYS DES DIARI

Quan diem a qualcú ho he llegit a ne´s Diari, o qualcú ens diu: has vist tal noticia a ne´s Diari? Ja ens entenem, ens referim al Diari Menorca i, és que el Diari Menorca és com part de la nostre vida familiar, és un element molt peculiar i estimat per molts de menorquins.
Vaig començar a veure el Diari Menorca a ca meva, que devia tenir sis o set anys. El comprava cada dia el meu pare, a mitges amb un veí, primer el llegíem a casa, desprès el portaven a casa del veí o a l’inrevés, anàvem alternar per setmanes. Va ser així que des de ben jovenet, me vaig enganxar a sa lectures de Diari cada dia.
Ja de major m’hi vaig subscriure, perquè és molt còmode rebre’l de bon matí a casa i d´açò, vos en contaré una anècdota. Hi havia un temps en que els diumenges, alguns al•lots oferien de bon matí es Diari pel carrer, suposo el hi devien donar una propina. Un diumenge en anar a buscar el pa des forn, vaig veure que ja hi havia es Diari a sa bústia, vaig pensa; de retorn amb es pa ja el recolliré... estant a unes cinquanta passes des portal de ca meva, vaig veure sortir un al•lot amb un Diari amb sa ma, en arribar a sa meva altura me diu: Senyor vol es Diari? No, li vaig dir, a mi me’l porten a casa, però sorpresa... en arribar a la bústia el Diari no hi era pel que vaig veure clar que aquell espavilat d’al•lot, havia agafat el Diari de la bústia i, m’havia volgut vendre el meu propi Diari.
Avui i més ara que ja estic jubilat, agraeixo molt el trobar a les 6 des matí es Diari a sa bústia i, mentre prenc es cafè poder llegir les darreres noticies, sense mourem de casa...
Idò aquest diari Menorca podem dir que és ben de ca nostra, és com un més de la família, ja que el dia 1 de febrer d’enguany, ha complet “70 anys” de presència al carrer, a les nostres llars, bars i cafeteries, biblioteques i d’altres entitats culturals. Quantes, noticies? Bones o dolentes... quants anuncis publicitaris... Curiosament he tingut oportunitat de consultar el primer numero en el que si trobava informació del règim, “bands de Guerra”, curiosos anuncis publicitaris, de cinema i teatre etc. però sobre tot el que vull és destacar, la importància del equip professional i humà de cada època, que dia rere dia i nit rere nit mentre els ciutadans dormin i descansem, preparen el Diari perquè a primera hora del mati, estigui llets i en mans dels menorquins. El Diari Menorca idò, és mereix tot un homenatge per part dels menorquins, i potser el millor que li podem dedicar és la nostre fidelitat de assidus lectors, de lectors de cada dia, i així donar-li el suport que se mareig. Que el pugem gaudir durant molts anys, així com també les generacions que ens precediran!

Toni Olives Camps

No hay comentarios:

Publicar un comentario